Frakt og levering FAQ
Bestilling og betaling
Hvordan bestiller jeg?
For å legge inn en bestilling, legger du bare produktet/produktene i handlekurven din, fyller inn leveringsdetaljer, telefonnummer og e-post. Velg deretter ønsket leverings- og betalingsmåte. Når betalingen er utført og du har fått et ordrenummer, er bestillingen gjennomført. Du vil også motta en ordrebekreftelse på e-post kort tid etter kjøpet.
Skulle du ha spørsmål eller bekymringer angående bestillingen, er du alltid mer enn velkommen til å kontakte vår kundeservice. Vi hjelper mer enn gjerne!
Kan jeg ringe og bestille?
Det kan du! Vi vil veldig gjerne lage ordren for deg. Vær oppmerksom på at vi ikke kan ta imot betaling over telefonen. I stedet tilbyr vi å sende deg en ordrebekreftelse og en betalingslenke via e-post.
Hvilke betalingsmuligheter er det?
Når du legger inn en bestilling på nettsiden, har du følgende betalingsmuligheter:
- Kredittkort
- Paypal
- Klarna
- V Pay
- Vipps
- Avbetaling med Viabill
- Bankoverføring
Hvorfor er ikke betalingen trukket fra min konto?
Vi kan ikke trekke pengene før vi sender ordren. Derfor kan du oppleve at betalingen står som 'ventende' eller ikke vises i betalingsoversikten din. Når vi sender din ordre, gir vi deg beskjed via e-post og trekker pengene. Skulle du ha noen spørsmål eller bekymringer rundt dette, er du alltid velkommen til å kontakte oss.
Betalingen er blitt trukket, men jeg har ikke mottatt min ordre?
Dette kan skyldes forsinkelser i forsendelsen. Forsinkelser kan dessverre forekomme, men hvis du har spørsmål angående dette, foreslår vi alltid at du kontakter vår kundeservice.
Hva koster frakten?
Fraktkostnadene varierer! Vi tilbyr imidlertid alltid gratis frakt på ordre over 2.499 kr. Prisene vil alltid være synlige under valg av levering i handlekurven.
Produktet er ikke på lager, kan jeg fortsatt bestille?
Absolutt! Er produktet/produktene ikke på lager ved bestilling, vil ordren bare bli reservert i vårt system til alle produkter er på lager og ordren er klar til levering. Pengene vil ikke bli trukket før vi sender ordren. Avhengig av din bank kan du oppleve at pengene reserveres på kontoen din og står som 'ventende'. Vær oppmerksom på at vi mottar pengene innen et par dager ved bankoverføringer.
Jeg trenger mer informasjon om produktet
Vi forsøker alltid å skrive så utførlige produktbeskrivelser som mulig samt inkludere alle spesifikasjoner, produktvideoer, tekniske data og manualer for produktene. Hvis du trenger ytterligere informasjon eller spesifikasjoner for et produkt, kan du alltid kontakte vår kundeservice!
Kan jeg se produktene før jeg bestiller?
Ja, absolutt! Selv om vi ikke har et showroom i Norge, har du muligheten for å bestille et gratis videomøte på vår hjemmeside. Her kan du på forhånd spørre om et spesifikt produkt, eller generell informasjon, og så forbereder vi produktet til møtet. Til møtet kan du stille alle de spørsmålene du vil, og se produkter live.
Kan jeg endre min ordre?
Skulle du ha endret mening i forhold til din ordre, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice.
Hvordan fungerer deres prisgaranti?
Biopeiser-shop tilbyr prisgaranti på alle produkter. Det betyr at hvis du finner et identisk produkt som er på lager hos en annen forhandler, så matcher vi prisen. Ønsker du å benytte deg av prisgarantien, så kontakt gjerne vår kundeservice via vår live-chat på nettsiden eller e-post: post@biopeiser-shop.no.
Det er noen få krav som må være oppfylt før vi kan tilby prisgaranti. Dette kan du lese mer om her.
Levering
Hva er leveringstiden?
Leveringstiden varierer. Vi forsøker å ha flest mulig av våre produkter på lager for å minimere leveringstiden. Noen ganger hender det likevel at et produkt er utsolgt eller er en bestillingsvare, noe som kan medføre ekstra leveringstid.
Når produkter er på lager, er leveringstiden som regel 2-4 dager. Er produktet derimot en bestillingsvare, kan leveringstiden variere.
Leveringstid og dato for når et produkt forventes tilbake på lager, vil alltid være oppgitt på produktet. Skulle du likevel ha spørsmål om leveringstiden, så kontakt gjerne vår kundeservice.
Leverer dere til Nord-Norge?
Ja, det gjør vi! Leveringstiden er ca. 3-5 dager for forsendelser til Nord-Norge, alt avhengig av størrelse. Det vil også komme et frakttillegg på ordren.
Du kan lese mer om frakt, priser og leveringstid her.
Kan dere sende til utlandet?
Det kan vi! Med vår tilstedeværelse i 15 forskjellige land, kan vi sende til store deler av verden. Det vil imidlertid komme et frakttillegg avhengig av leveringssted.
Du kan lese mer om fraktpriser og leveringstider til utlandet her.
Hvordan blir jeg informert om min levering?
Du vil alltid få beskjed via e-post når vi sender din ordre fra vårt lager. Her vil du både motta en kvittering samt en lenke til sporing av din ordre, slik at du alltid kan følge den.
Kan peisen bli båret inn i mitt hjem?
Dessverre ikke. Alle palleleveranser leveres til fortauskanten. Fraktselskapene vi bruker har strenge policyer og regler når det gjelder leveringen. Derfor har de dessverre ikke lov til å bære varen inn i ditt hjem.
Jeg har ikke mottatt min ordre
Hvis dette er saken - beklager vi veldig! Det kan skyldes en forsinkelse fra fraktselskapet vi bruker. Det kan også være (noe vi absolutt ikke håper!) at pakken har blitt borte under forsendelsen.
Hvis du ikke har mottatt din ordre innenfor den angitte leveringstiden, anbefaler vi at du kontakter vår kundeservice, så vi kan undersøke saken.
Jeg har ikke mottatt alle varene fra min ordre
Hvis du ikke har mottatt alle produktene i din ordre, kan det være fordi et produkt er utsolgt og vil bli ettersendt når det er på lager. Noen ganger sender vi ordrer i flere pakker, og ikke i én samlet pakke, og derfor kan det hende at en av pakkene kommer raskere enn de andre.
Hvis din ordre er sendt i flere pakker, vil du motta flere SMS'er med de respektive sporingsnumrene.
Mitt produkt er defekt!
Vi forsøker alltid å pakke våre ordrer så godt som mulig, men dessverre skjer det noen ganger transportskader. Skulle det ha oppstått en skade under forsendelsen, så kontakt oss så raskt som mulig, så vi kan få det løst.
Hva er deres returpolicy?
Hvis peisen (mot forventning) ikke lever opp til dine forventninger, tilbyr vi 14 dagers returrett. Fyll ut vårt returskjema eller kontakt kundeservice for å høre mer om returprosessen.